Už déle než půl roku dodáváme z několika našich betonáren různé druhy transportních betonů na stavbu prvního úseku dálnice D49, který v roce 2024 spojí Hulín, respektive křižovatku dálnic D1 a D55, s Fryštákem. A tak je čas na krátkou rekapitulaci.
Historie plánované D49 sahá do roku 1996, kdy byla změněna trasa zamýšleného pokračování dálnice D1 od Vyškova, respektive bylo rozhodnuto o jejím přetrasování od Hulína směrem na Ostravu a dále do Polska. Druhé dálniční spojení se Slovenskem (po dálnici D2) se ale nezavrhlo. Plánované pokračování směrem ke státní hranici bylo nahrazeno právě dálnicí D49 o délce 60 kilometrů, na kterou na Slovensku naváže 30 kilometrů dlouhá rychlostní silnice R6. Ta se bude u Púchova napojovat na slovenskou dálnici D1, a tak bude zabezpečeno spojení s Tatrami a Košicemi. Dokončení tohoto spojení bychom se měli dočkat po roce 2030.
Aktuálně budovaný první úsek dálnice D49 měří 17 kilometrů a po svém dokončení v příštím roce umožní lepší napojení Zlína a jeho okolí na dálniční síť a vyvedení podstatné části dopravy z přetížených úseků silnic I/49 a I/55 a dalších silnic II. třídy. Stavba zahrnuje 30 mostů a přeložky ostatních silnic v délce přes 8 kilometrů.
O této naší misi průběžně reportujeme na našem facebookovém profilu, zde ale najdete vše chronologicky v jedné ucelené fotogalerii, včetně na Facebooku zatím nezveřejněných snímků. A jako bonus přidáváme odkaz na video z listopadu 2022 v režii Ředitelství silnic a dálnic České republiky.
Zdroj: ŘSD